Fidelizarea – o comoara in afacerea Forever

De ce se pierd 68% din afaceri? Datorită apatiei post-vânzare. Cu alte cuvinte, clientul a trecut pragul deciziei de achiziţie, a cumpărat produsul sau serviciul respectiv și marketingul consideră că și-a făcut datoria, deci se poate retrage. Nu păstrează legătura, nu face noi oferte, nu propune repetarea achiziţiei sau lărgirea ei cu alte opţiuni. În 68% dintre cazuri, clientul ar mai fi cumpărat, dar nu i-a cerut-o nimeni.

 În multilevel marketing, procesul de fidelizare este și mai important. De fapt, după cel de prospectare pentru noi clienţi sau distribuitori, el este probabil cel mai important tip de activitate care deosebește succesul de mediocritate. Acesta este și motivul pentru care fidelizarea este al doilea capitol din Reperele Măreţiei.  Cu cine trebuie păstrată legătura? Cu cei care au participat la o întâlnire de prezentare, dar nu au semnat încă formularul de înscriere; cu cei care sunt doar consumatori, pentru a le readuce aminte de produse și de beneficiile lor; cu cei din echipă, pentru a-i impulsiona în activitate; cu sponsorul sau alţi membri marcanţi din Forever, pentru a învăţa și a câștiga experienţă; cu compania, pentru a te informa și a beneficia de instrumentele puse la dispoziţie. Dar cel mai important efort de fidelizare este cel depus cu noii distribuitori. Aici se află comoara ascunsă. O descoperă sponsorul care va înţelege importanţa primilor pași în afacere. Cel care a semnat formularul de înscriere este un diamant adus la suprafaţă. Dacă nu va fi descoperit, șlefuit, format și pus în valoare, el se va reîntoarce în adânc. Odată ce propriul ”De ce?” îl va lansa pe drumul afacerii, noul distribuitor va porni la treabă și se va lovi de barierele firești de la început. E posibil ca mica voce a negativismului să înceapă să vorbească în mintea sa și, dacă nu are pe nimeni alături în această provocare, își va pierde entuziasmul de început. În acest fel, întregul efort depus iniţial de către sponsor se va irosi, iar procesul prin care noul înscris se alătură în mod firesc echipei va fi pierdut de sub control. Tocmai de aceea, investiţia de timp și energie merită a fi continuată prin efortul constant întru fidelizare.

Păstrând legătura cu noul distribuitor, sponsorul va putea răspunde la întrebările care apar la început de drum, îl va ajuta să construiască un cadru potrivit pentru afacerea sa, va participa la primele sale întâlniri de prezentare, va fi acolo în momente cheie precum primele sale sponsorizări, îi va împărtăși din propria experienţă, va fi alături de el pentru a-l ghida în momentele dificile. De multe ori argumentele trebuie consolidate, încrederea trebuie întărită, scepticismul contracarat. În același timp, fiecare nou contact cu distribuitorul este un impuls care reamintește că trebuie depus efortul necesar pentru a ridica afacerea: planificare, construirea listei de contacte, prospectarea după noi consumatori sau distribuitori, stabilirea de întâlniri individuale sau de grup, vânzarea de produse.

Startul în afacerea Forever poate fi asemănat cu învăţatul mersului pe bicicletă – la început, instructorul trebuie să alerge în paralel și să-l ajute pe proaspătul iniţiat în  a-și păstra echilibrul și a găsi viteza, poziţia și drumul potrivit. Precum un antrenor, sponsorul îl ajută să înţeleagă funcţionarea afacerii, să-și stabilească jaloane, obiective, să construiască planul propriu și să-l înfăptuiască. Prin contact permanent, sponsorul va impulsiona păstrarea statutului de Activ, înscrierea în programele stimulative, străduinţa permanentă pentru a urca în Planul de Marketing, efortul pentru a sponsoriza constant noi membri și a crește echipa.

Studii de piaţă vorbesc despre faptul că mulţi oameni încetează să mai cumpere o marcă de produse nu din cauză că nu sunt mulţumiţi de calităţi sau preţ, ci din cauză că au senzaţia unei lipse de apreciere din partea ofertantului. Se simt ignoraţi. Un motiv serios pentru ca și în relaţia cu consumatorii de produse Forever să fie depus un efort de fidelizare. Un calcul statistic simplu arată că, reţinând doar cu 5% mai mulţi clienţi, în timp, rezultatul financiar crește cu 25 până la 125%.

Cei mai mulţi oameni sunt preocupaţi de problemele de zi cu zi, iar consumatorii Forever nu fac excepţie. Au cumpărat la un moment dat produse, au fost mulţumiţi de ele, dar, pentru că priorităţile lor zilnice sunt altele, uită să comande din nou, nu încearcă și alte produse și nu au impulsul de a le recomanda altora. Este datoria distribuitorului să reamintească aceste lucruri prin păstrarea legăturii. El poate găsi diverse pretexte pentru a recontacta consumatorul: să-i mulţumească, să-l întrebe dacă e satisfăcut de produse, să-l informeze despre beneficii sau mod de utilizare, să anunţe o lansare nouă, să ofere un discount pentru achiziţii suplimentare, să-l felicite în diverse ocazii sau să-i ceară câteva referinţe sau recomandări de alţi clienţi potenţiali.

Păstrarea legăturii cu consumatorii asigură o prezenţă permanentă în mintea lor și, chiar dacă pentru moment ei nu au nevoia sau posibilitatea de a achiziţiona produse Forever, o vor face atunci când vor putea.  Până la urmă, totul se reduce la câștigarea încrederii. Un distribuitor care a semnat formularul de înscriere a făcut-o deoarece a fost convins de posibilitatea de a avea un viitor prosper cu ajutorul afacerii Forever. Un consumator a fost convins de la început de beneficiile produselor. Este un capital de încredere iniţial care trebuie cultivat. Este un pom proaspăt sădit care trebuie udat și întreţinut pentru a da roade. Este o comoară ascunsă care așteaptă să fie descoperită și valorificată.

Ma intereseaza acest produs Forever

Adresa de email nu va fi facuta publica Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>