Social Media – progres pentru succes

Am avut o surpriză la începutul vacanței de schi din acest an. Încă de la prima coborâre fiul meu a evoluat impecabil: picioare apropiate, viteză, eleganță, siguranță în viraje. Când (de-abia) l-am prins din urmă, l-am întrebat cum a reușit să facă un astfel de progres major. „A! Păi de pe net. De la prieteni, de pe bloguri, de pe filmulețe YouTube …”.

Unelte virtuale precum internetul și Social Media i-au oferit astfel cadrul în care să-și dezvolte abilitățile din lumea reală. Dar a avut dorința de a progresa și deschiderea la interacțiune cu surse de informație prin mijloace mai puțin convenționale.

Iarna a trecut, dar întâmplarea mi-a rămas în minte. Cred că, odată cu venirea primăverii, fiecare FBO este tentat să redescopere schimbarea. Întreabă-te, de exemplu, ce poți face pentru a progresa în afacere. Un răspuns este chiar deschiderea către Social Media, către evoluția pe care o poți avea abordând serios instrumente precum pagina Facebook, canalul YouTube sau un blog personal în cadrul afacerii tale. Iată mai jos câteva idei și recomandări în această direcție:

  • Una dintre rațiunile pentru care Social Media funcționează în afaceri este faptul că generează încredere. O experiență pozitivă, atractivă și relevantă prin care trece cineva cunoscut devine, de fapt, o recomandare. Iar aceasta este cea mai puternică tactică de vânzări. Dar, pentru a avea cu adevărat succes în interacțiunea cu un cerc de prieteni online, secretul este să contribui, prin ceea ce transmiți, la binele lor.
  • Gândește-te mai puțin la vânzări și mai mult la interacțiune, la a fi în contact. De exemplu, pe pagina sau blogul tău oferă 80% informație utilă, care să-I ajute cu adevărat. Promovează-ți propriile interese în proporție de doar 20%. Se cheamă că faci „tu” marketing mai mult decât „eu” marketing.
  • Acordă multă atenție titlului sau imaginii care deschide o postare. Este poarta către conținutul pe care dorești să-l transmiți. Dacă nu este atractivă, oamenii nu-i vor trece pragul, iar ceea ce ai vrut tu să spui rămâne necunoscut. Atunci când scrii, fă-o direct, fără ocolișuri, cuvinte pretențioase și termeni de specialitate, greu de înțeles.
  • Spune clar și simplu ceea ce dorești să transmiți, pentru a pătrunde cu ușurință în conștiința celorlalți. Evită critica, frica sau negativismul. Ele nu conving și nu vând. Nu vorbi despre boli și suferință. Vorbește despre frumusețea vieții, împliniri, optimism și viitor. Expune valorile tale personale înalte, cu care ceilalți se identifică sau către care tind.
  • În Social Media e bine să petreci mai mult timp pe recepție decât pe emisie. Ascultă, citește și înțelege ceea ce spun alții, abia apoi vino cu propriul punct de vedere. Vei dovedi înțelepciune și, în același timp, vei avea rezultate mai bune.
  • Încheie unele postări cu o întrebare. Vei declanșa un proces de gândire și vei stimula interacțiunea. Același efect îl obții dacă vei cere ajutor: anumiți oameni se vor simți datori să răspundă și astfel se vor implica în inițiativele tale, difuzând, implicit, informația pe care vrei să o transmiți.
  • Contrastul îi ține pe oameni interesați. Nu vorbi mult despre același lucru, alternează subiectele şi modul în care le abordezi. Vorbește despre cât mai multe aspecte legate de produsele și afacerea Forever, despre implicarea lor în viața ta și a celor din jur.
  • Și mulțumește întotdeauna oamenilor care comentează postările tale. Arată-le că îi asculți și le prețuiești efortul. Astfel îi câștigi ca prieteni și îți lărgești, implicit, cercul de influență. În Social Media nu intri cu scopul declarat de a vinde. Intri pentru a avea câteva conversații plăcute, deosebite. Intri pentru a asculta mai mult decât a vorbi. Intri pentru a ajuta, a oferi informație cu folos. Asta te face popular, te face prieten cu cei prezenți. Și, ghici ce? Oamenii preferă să facă afaceri cu prieteni.

(Articol preluat din revista Forever, Martie 2017)